Tytuł pozycji:
SKANSEN JAKO PRODUKT TURYSTYCZNY. ANALIZA WYBRANYCH PRZYKŁADÓW
Opracowanie jest próbą oceny funkcjonowania wybranych polskich skansenów jako produktów
turystycznych. W tym celu wybrano trzy znaczące placówki: w Tokarni, Sanoku i Olsztynku.
Ocena została określona, opierając się na analizie oferty i ruchu turystycznego.
Jak się okazuje, skanseny to nie tylko miejsca promujące kulturę, lecz także dynamicznie rozwijające
się atrakcje. Bogata oferta w postaci wystaw czy lekcji muzealnych jest coraz częściej
uzupełniana o inne propozycje dla turystów (np. lokalną kuchnię, nocleg). Duża aktywność
placówek powoduje, że skanseny stają się dojrzałym produktem turystycznym, który rywalizuje
z innymi atrakcjami turystycznymi istniejącymi na rynku.
The study is an attempt to provide some Polish open-air museums as tourism products. There
were selected three important institutions: in Tokarnia, Sanok and Olsztynek. Analysis of the tourist
offers and tourist functions performed by the detailed examinations of the volume of tourist traffic.
Open-air museums are not only places that promote the culture, but also are developing tourist
attractions. Offers are rich in the exhibitions and museum lessons, but more and more important
is the wide range of other proposals (eg. local cuisine, accommodation). These described activities
are responsible for creation open-air museums as mature tourist products, which competition
with the other attractions in todayʼs market.