Tytuł pozycji:
WSPÓŁCZESNY UCZEŃ JAKO HOMO MEDIENS – EDUKACYJNE IMPLIKACJE
- Tytuł:
-
WSPÓŁCZESNY UCZEŃ JAKO HOMO MEDIENS – EDUKACYJNE IMPLIKACJE
CONTEMPORARY STUDENT AS HOMO MEDIENS – EDUCATIONAL IMPLICATIONS
- Autorzy:
-
Morbitzer, Janusz
- Data publikacji:
-
2017
- Wydawca:
-
Wyższa Szkoła Humanitas
- Tematy:
-
homo mediens,
kultura,
technika,
Internet,
media,
cyfrowi tubylcy,
cyfrowi imigranci,
technopol
culture,
technology,
digital natives,
digital immigrants,
technopoly
- Źródło:
-
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika; 2017, 14; 71-81
1896-4591
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono charakterystykę współczesnego młodego człowieka – ucznia, który ze względu na silne zanurzenie w medialnym świecie może być określany jako
homo mediens. Przywołano kilka raportów obrazujących to zjawisko. Sformułowano warunek dobrego funkcjonowania w świecie mediów – równowagę między warstwą techniczną i kulturową. Naszkicowano zasadnicze kierunki przemian w edukacji niezbędnych dla prawidłowej realizacji procesu kształcenia tej nowej kategorii uczniów
The article presents the characteristic of young modern man – a student, who due to strong immersion in the world of media, can be called homo mediens. Few reports which illustrate this phenomenon are referred to. A condition for the proper functioning in the world of media – the balance between technical and cultural layers – are formulated. The main directions of changes in education, necessary for the proper implementation of the learning process for this new category of students, were outlined.