Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

History as a Weapon: Second World War Imagery in the Ongoing Russian–Ukrainian Cyberwar

Tytuł:
History as a Weapon: Second World War Imagery in the Ongoing Russian–Ukrainian Cyberwar
Historia jako broń: obrazowanie drugiej wojny światowej w trwającej cyberwojnie rosyjsko-ukraińskiej
Autorzy:
Pidkuĭmukha, Liudmyla
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Instytut Slawistyki PAN
Tematy:
poster
propaganda
“friend/foe” opposition
WWII images
historical past
hate speech
Źródło:
Cognitive Studies | Études cognitives; 2021, 21
1641-9758
2392-2397
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article focuses on the characteristics of military posters employed as an element of the ongoing Russia–Ukrainian hybrid war in the Donbas region. The paper also examines the functions which posters fulfil in times of military conflict and analyses the role which posters play in persuading and mobilizing society, recruiting soldiers, and maintaining high morale among troops. The research material includes posters that were exhibited in 2014–2017, when the most significant battles took place. The article focuses on the verbal aspects of the posters as well as on the visual constructions of “friends” and “foes”. Furthermore, this investigation analyses the Second World War (WWII) images and symbols that have been used in both pro-Ukrainian and pro-Russian posters.

Autorka koncentruje się na charakterystyce plakatów wojskowych wykorzystywanych jako element trwającej w regionie Donbasu rosyjsko-ukraińskiej wojny hybrydowej. Bada również funkcje, jakie pełnią plakaty w czasie konfliktu zbrojnego oraz analizuje rolę, jaką odgrywają w przekonywaniu i mobilizowaniu społeczeństwa, rekrutacji żołnierzy oraz utrzymywaniu wysokiego poziomu morale wśród wojska. Materiał badawczy obejmuje plakaty, które były eksponowane w latach 2014–2017, kiedy rozegrano najbardziej znaczące bitwy. W artykule autorka skupiła uwagę na werbalnych aspektach plakatów, a także na wizualnych konstrukcjach „przyjaciół” i „wrogów”. Ponadto analizuje wizerunek drugiej wojny światowej, motywy i symbole z przeszłości, które zostały wykorzystane zarówno w plakatach proukraińskich, jak i prorosyjskich.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies