Tytuł pozycji:
Zwierzęta a dydaktyka literatury. Wokół szkolnej lektury powieści Olgi Tokarczuk Prowadź swój pług przez kości umarłych
- Tytuł:
-
Zwierzęta a dydaktyka literatury. Wokół szkolnej lektury powieści Olgi Tokarczuk Prowadź swój pług przez kości umarłych
Animals in Didactics. Reading Olga Tokarczuk’s Novel Prowadź swój pług przez kości umarłych [Drive Your Plow Over the Bones of the Dead] at School
- Autorzy:
-
Wójcik-Dudek, Małgorzata
- Data publikacji:
-
2012
- Wydawca:
-
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
- Tematy:
-
didactics
curriculum
interpretation
- Źródło:
-
Postscriptum Polonistyczne; 2012, 2(10); 251-261
1898-1593
2353-9844
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The author of the article proposes the way of reading and interpreting Olga Tokarczuk’s novel at high school. The choice of the novel results not only from the changes in curricu-lum, but also from a chance of enriching the lists of obligatory reading with the texts under-taking interesting problems such as relation between man and animals. The scholar sees here a counterweight for problems connected with liberation of the nation or social topics that seem to dominate in Polonistic discourse at high¬ school. The very presence of Olga Tokar-czuk’s novel at Polish language classes would question an anthropocentric way of interpret-ing the world around.