Tytuł pozycji:
WIZERUNEK PRASOWY I INTERNETOWY INSTYTUCJI KOŚCIELNEJ A LINIA REDAKCYJNA – CASUS FUNDACJI „DZIEŁO NOWEGO TYSIĄCLECIA”
- Tytuł:
-
WIZERUNEK PRASOWY I INTERNETOWY INSTYTUCJI KOŚCIELNEJ A LINIA REDAKCYJNA – CASUS FUNDACJI „DZIEŁO NOWEGO TYSIĄCLECIA”
THE PRESS AND INTERNET IMAGE OF CHURCH INSTITUTION AND THE EDITORIAL LINE – CASE STUDY OF THE “WORK OF THE NEW MILLENNIUM” FOUNDATION
- Autorzy:
-
Leśniczak, Rafał
- Data publikacji:
-
2018
- Wydawca:
-
Uniwersytet Rzeszowski. Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
- Tematy:
-
foundation
image
press
opinion-forming weeklies
- Źródło:
-
Polityka i Społeczeństwo; 2018, 16, 3; 67-81
1732-9639
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The author has analyzed the image of the “Work of the New Millennium”
Foundation in nationwide weekly magazines “Gość Niedzielny”, “Newsweek Polska”,
“W Sieci” and on the websites http://gosc.pl, http://www.newsweek.pl and
https://www.wsieciprawdy.pl. An attempt was made to determine to what extent the
editorial line of the above-mentioned press titles and websites affects the presentation
of ecclesiastical institutions. The analysis covered paper editions and websites
of Polish opinion-forming weeklies, which are among the most influential and, at the
same time, representing a different profile: Catholic and secular (left liberal and
right-wing). The author used the method of press content analysis. Press studies
confirmed the catholic profile of the “Gość Niedzielny”, while in the case of secular
press titles, there was no reference to the topic of the foundation, which prompted
the author to try to explain such a research result based on media studies.