Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

In-service teachers’ interpretative repertoires about language: The teacher promotion examination context

Tytuł:
In-service teachers’ interpretative repertoires about language: The teacher promotion examination context
Autorzy:
Werbińska, Dorota
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Collegium Novum. Polskie Towarzystwo Neofilologiczne
Tematy:
repertuary interpretacyjne
język
nauczyciele języka obcego
egzamin na stopień awansu zawodowego
interpretative repertoires
language
in-service teachers
teacher promotion examination
Źródło:
Neofilolog; 2023, 61/1; 69-96
1429-2173
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
While studies on interpretative repertoires have been conducted in SLA, this is still a fairly new topic with regard to language teachers. Due to various contextual differences, teachers’ interpretative repertoires change, which also seems a sufficient reason why they should be investigated on a regular basis. The aim of this study is to identify and analyse Polish in-service teachers’ (n=48) interpretative repertoires concerning language which emerged in the teachers’ discourses in the context of their taking a promotion examination. Acknowledging the complexity of this issue, interpretative repertoires, including the SLA studies devoted to identifying them, are first discussed, followed by a description of the study. In terms of methodology, the author’s field notes for data collection were used. The data were coded following the content analysis approach, and 6 conceptualizations of language emerged: language as system, language as communication, language as culture, but also as translanguaging, as preparation for exam, and as life preparation. The findings can be used to adopt new directions in future research on Polish teachers’ language-based interpretative repertoires. The study may also provide information for school policies and practice.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies