Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Why tourist entrepreneurs are not homo oeconomicus? The case of a Polish mountain destination

Tytuł:
Why tourist entrepreneurs are not homo oeconomicus? The case of a Polish mountain destination
Autorzy:
Czernek, Katarzyna
Marszałek, Paweł
Data publikacji:
2017-06-30
Wydawca:
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Tematy:
homo oeconomicus
entrepreneurs
tourism
cooperation
tourist destination
Polska
Źródło:
Economics and Business Review; 2017, 3(17), 2; 51-78
2392-1641
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The neoclassical concept of homo oeconomicus has barely been discussed in the context of tourist entrepreneurs. Using a convergent approach, we present a complex research on the rationality of those occupied with tourism. We discuss to what degree the critique of homo oeconomicus is justified when one considers entrepreneurs in the tourism sector. We analyse this issue with use of qualitative research in the context of the decision as to whether to enter into cooperation with other entities within a mountain tourist destination in the south of Poland. On the basis of the research we broaden the knowledge on the incentives and behaviour of tourist entrepreneurs.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies