Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Mediatization of the political and image communication

Tytuł:
Mediatization of the political and image communication
Autorzy:
Jankiewicz, Adam
Data publikacji:
2024
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
mediatization
mass media
politics
political communication
image communication
society
mediatyzacja
media masowe
polityka
komunikacja polityczna
komunikacja wizerunkowa
społeczeństwo
Źródło:
Scripta Neophilologica Posnaniensia; 2024, 24; 37-49
1509-4146
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the article is to bring closer and analyse the notion of mediatization in the scope of politics and image communication. It includes definitions of the term mediatization and encompasses approaches to mediatization analysis. The paper provides a brief history of the development of mediatization in stages called waves and discusses models of mass media communication. The article explains that society has been permeated by mediatization and that society and culture are in the process of progressing dependency upon mass media. It discusses the changes that have occurred within the character, function and structure in which social and cultural institutions operate. The paper also includes a study conducted on survey participants concerning their opinions on mass media and their influence on political messages, political image, and their reliability as a source of information. The results of the study have been presented and analysed in the article.

Celem artykułu jest przybliżenie oraz analiza pojęcia mediatyzacji w obszarze polityki i komunikacji wizerunkowej. Zawiera on definicje terminu mediatyzacji oraz obejmuje metody jej analizy. Artykuł ujmuje krótką historię rozwoju mediatyzacji w etapach zwanych falami oraz omawia modele komunikacji w mediach masowych. Artykuł wyjaśnia, że społeczeństwo stało się przesiąknięte mediatyzacją oraz, że społeczeństwo i kultura przechodzą postępujący proces uzależniania się od mediów masowych. Praca ta rozważa zmiany, które pojawiły się w charakterze, funkcji oraz strukturze, w których działają instytucje społeczne i kulturowe. Artykuł zawiera badanie przeprowadzone na uczestnikach ankiety, dotyczące ich opinii na temat mediów masowych oraz wpływu mediów na wiadomości polityczne, wizerunek polityczny i ich rzetelności jako źródła informacji. Wyniki tego badania zostały zaprezentowane oraz przeanalizowane w tym artykule.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies