Tytuł pozycji:
Przestrzeń w grze wideo Dark Souls jako narzędzie do kreowania światoopowieści
- Tytuł:
-
Przestrzeń w grze wideo Dark Souls jako narzędzie do kreowania światoopowieści
Space in the video game Dark Souls as a tool for creating a storyworld
- Autorzy:
-
Mróz, Michał
- Data publikacji:
-
2023
- Wydawca:
-
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
- Tematy:
-
space
storyworld
Dark Souls
gameplay
narrative
- Źródło:
-
Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication; 2023, 35, 44; 227-246
1731-450X
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the article is to analyze how space in the video game “Dark Souls” affects various aspects of the interactive text, especially its plot and gameplay. The author focuses on the role of space in the narrative structure of the game, using storyworld concept, analyzing architecture, and the importance of items and their descriptions in constructing the narrative, which is crucial for the reconstruction of story points and also a proper understanding of the game’s religious motives. He goes on to focus on the storyworld events generated by gameplay, describing how it is influenced by space arrangement.