Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

An analytical study of pigments in Qing Dynasty murals of Longwang Temple, Xiazhuang, Xinrong district, Datong

Tytuł:
An analytical study of pigments in Qing Dynasty murals of Longwang Temple, Xiazhuang, Xinrong district, Datong
Autorzy:
Haijiao, Zhang
Min, Zhang
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Łódzkie Towarzystwo Naukowe
Tematy:
frescoes
pigments
SEM-energy spectroscopy
Raman spectroscopy
Źródło:
Acta Archaeologica Lodziensia; 2023, 69; 105-112
0065-0986
2451-0300
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The frescoes of Xia Zhuang Longwang Temple in Xinrong District, Datong, were Ming Dynasty frescoes of the Qing Dynasty. To understand their pigment composition, this work used a combination of scanning electron microscopy-energy spectrometry and laser micro Raman spectroscopy to analyze the pigment samples. The results show that the murals of Xia Zhuang Longwang Temple are all inorganic pigments. The white pigment is hard gypsum, the red pigment is mainly cinnabar, the green pigment is alkaline copper chloride, the blue pigment is cobalt blue, the black and gray pigments are mainly carbon black, the pink pigment coloring component is iron red, and the yellow pigment contains coloring components cinnabar and lead. The results of the study are important for understanding the production process of folk murals and the use of pigments in the Qing Dynasty.

Freski dynastii Ming w świątyni Xia Zhuang Longwang w dystrykcie Xinrong w Datong pochodzą z okresu z dynastii Qing. Aby poznać skład ich pigmentów wykorzystano kombinację skaningowej mikroskopii elektronowej, spektrometrii energetycznej i laserowej mikrospektroskopii Ramana do analizy próbek pigmentu. Wyniki pokazują, że wszystkie malowidła ścienne świątyni Xia Zhuang Longwang wykonane zostały za pomocą pigmentów nieorganicznych. Biały pigment to twardy gips, czerwony to głównie cynober, zielony to alkaliczny chlorek miedzi, niebieski to kobaltowy błękit, czarne i szare pigmenty to głównie sadza, komponentem różowego pigmentu jest żelazo, zaś na pigment żółty składa się cynober i ołów. Wyniki badań są ważne dla zrozumienia procesu tworzenia fresków w czasach dynastii Qing.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies