Tytuł pozycji:
Systemowe wsparcie kompetencji kluczowych dla oświaty w perspektywie 2014-2020
Celem artykułu jest przedstawienie możliwości wsparcia kształtowania
kompetencji kluczowych oraz umiejętności niezbędnych do poruszania się na rynku
pracy już na poziomie szkoły podstawowej oraz gimnazjalnej, ze szczególnym uwzględnieniem
środków z Regionalnych Programów Operacyjnych w perspektywie 2014-2020.
Tłem artykułu są wyniki badań przeprowadzonych wśród nauczycieli oraz rodziców
uczniów w szkołach podstawowych i gimnazjach na terenie Gminy Gryfice w województwie
zachodniopomorskim, dotyczących kompetencji kluczowych posiadanych przez
uczniów oraz nauczycieli.
The article is aimed at presenting the necessity and possibility of supporting
the development of key competences and skills essential for being successful on the
labour market as soon as at primary and lower secondary education levels. Special attention
is paid to funds from Regional Operational Programmes for the period 2014-2020.
Against that general background, the author presents the results of survey on key competences
developed by students and teachers, and conducted among teachers and parents of
students attending primary and lower secondary schools in the Municipality of Gryfice
located in West Pomeranian voivodeship.