Tytuł pozycji:
Raportowanie zintegrowane w kreowaniu wizerunku pracodawcy – ocena praktyk polskich przedsiębiorstw
Artykuł jest próbą oceny raportu zintegrowanego jako narzędzia pozyskania
przez interesariuszy zewnętrznych informacji finansowych i pozafinansowych służących
ocenie przedsiębiorstwa jako pracodawcy. Badaniem zostały objęte podane do
publicznej wiadomości roczne raporty zintegrowane dziesięciu spółek. Metodą analizy
opisowej i analizy morfologicznej dokonano oceny badanych raportów pod względem
zakresu prezentowanych informacji w następujących aspektach: zatrudnienie, wynagrodzenie
i świadczenia dodatkowe, szkolenia i możliwości rozwoju, stabilność zatrudnienia
i działania w zakresie zapewnienia równowagi między pracą a życiem zawodowym.
Charakterystyka i ocena praktyk polskich przedsiębiorstw sporządzających raport zintegrowany
pozwoliła na stwierdzenie, że raport zintegrowany może służyć jako narzędzie
w kreowaniu wizerunku pracodawcy, jeśli będzie zawierał istotne, kompletne i uwzględniające
oczekiwania interesariuszy dane.
The modern socially responsible enterprise conducts economic activity focused
on meeting needs of various groups of stakeholders comprising present and future
employees. The lack of the integrated report standard causes that the financial and nonfinancial
information is presented in various ways. The information concerning employees
influence greatly employer branding. The essence of employer branding is to create
a distinguishable image of an organization as a preferred employer. The analysis of the
contents of the reports shows that enterprises present the following non-financial information
which creates a good image of employer: employment, staff trainings and development, remuneration systems and motivational systems, projects enabling employees’
development, low rotation of employees, work life balance, career development.