Tytuł pozycji:
Wybrane uwarunkowania stosowania reklamy mobilnej w Polsce
Stosowanie reklamy mobilnej zależy od wielu czynników. W niniejszym artykule
skoncentrowano się na uwarunkowaniach, które w opinii autora mają fundamentalne
znaczenie. Należą do nich: kształtowanie się wskaźnika penetracji urządzeń mobilnych,
zwłaszcza smartfonów, zmiany w zachowaniach konsumentów wywołane użytkowaniem
smartfonów, postawy konsumentów wobec reklamy mobilnej oraz rozwój rynku reklamy
mobilnej. Niechęć wobec reklamy mobilnej stanowi istotną barierę jej stosowania, natomiast
działaniem, które może ją przełamać, jest personalizacja przekazów.
The use of mobile advertising in the marketing communications of enterprises
depends on various factors, both internal and external. This article focuses on the
conditions that in the opinion of the author are of fundamental importance. These include
the formation of the penetration rate of mobile devices, especially smartphones, mobile
advertising market growth, changes in consumer behavior caused by the use of smartphones
and consumer attitudes towards mobile advertising. Aversion to advertising in
general, including those to mobile advertising, represents a significant barrier to the use
of mobile advertising. Action that can overcome this barrier is to personalizm communications.