Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analysis of PMSM Short-Circuit Detection Systems Using Transfer Learning of Deep Convolutional Networks

Tytuł:
Analysis of PMSM Short-Circuit Detection Systems Using Transfer Learning of Deep Convolutional Networks
Autorzy:
Skowron, Maciej
Data publikacji:
2024
Wydawca:
Politechnika Wrocławska. Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej
Tematy:
transfer learning
motor fault
detection
inter-turn short circuits
convolutional neural network
field-circuit PMSM model
Źródło:
Power Electronics and Drives; 2024, 9 (44); 21-33
2451-0262
2543-4292
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Modern permanent magnet synchronous motor (PMSM) diagnostic systems are now combined with advanced artificial intelligence techniques, such as deep neural networks. However, the design of such systems is mainly focussed on a selected type of damage or motor type with a limited range of rated parameters. The application of the idea of transfer learning (TL) allows the fully automatic extraction of universal fault symptoms, which can be used for various diagnostic tasks. In the research, the possibility of using the TL idea in the implementation of PMSM stator windings fault-detection systems was considered. The method is based on the characteristic symptoms of stator defects determined for another type of motor or mathematical model in the target diagnostic application of PMSM. This paper presents a comparison of PMSM motor inter-turn short circuit fault detection systems using TL of a deep convolutional network. Due to the use of direct phase current signal analysis by the convolutional neural network (CNN), it was possible to ensure high accuracy of fault detection with simultaneously short reaction time to occurring fault. The technique used was based on the use of a weight coefficient matrix of a pre-trained structure, the adaptation of which was carried out for different sources of diagnostic information.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies