Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Safety management on Ro-Ro passenger ships

Tytuł:
Safety management on Ro-Ro passenger ships
Autorzy:
Szymoński, M.
Data publikacji:
2024
Wydawca:
Uniwersytet Morski w Gdyni. Wydział Nawigacyjny
Tematy:
safety at sea
examining safety management
safety of life at sea convention
ship's stability
stability study
Stockholm agreement
Ro-Ro passenger ships
Źródło:
TransNav : International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation; 2024, 18, 2; 281-285
2083-6473
2083-6481
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
To define the safety management on Ro-Ro passenger ship, the wide spectrum of captain’s responsibilities should be taken into consideration. One of the important responsibilities is the ship’s stability examination. The other measures as the ship’s condition, wind on ship with large windage area, rolling characteristics, severe seas etc., are important for ensuring the safe operating of ship, to minimize the risk to the ship, to the personnel and passengers on board , and to the environment. The international convention for the Safety Of Life At Sea – ( SOLAS 90) make into fact the continual development of safety standards in the 111 years since the sinking of the Titanic. Important enhancement stability, operational requirements and damage stability requirements were made as a consequence of several disasters at sea: “Torrey Canyon” in 1967 , “Herald of Free Enterprise” in 1987 (183 dead), “Exon Valdez” in 1989, “Braer” in 1993, “Estonia” in 1994 (892 dead). In particular the dramatic loss of the Ro-Ro/Passenger vessels M/F “Herald of Free Enterprise” in 1987, and M/F “Estonia” in 1994, respectively, has resulted in the international regulation requiring enhanced damage stability requirements for this type of vessels, and in more stringent damage stability criteria adopted on a regional basis by Northern European countries (STOCKHOLM Agreement, 1977).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies