Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Examination of the Impact of Rubric Use on Achievement in Teacher Education

Tytuł:
Examination of the Impact of Rubric Use on Achievement in Teacher Education
Autorzy:
Bay, Erdal
Kotaman, Hüseyin
Data publikacji:
2011-06-30
Wydawca:
Wydawnictwo Adam Marszałek
Tematy:
rubrics
teacher training
project performance
quasi-experimental study
Źródło:
The New Educational Review; 2011, 24; 283-292
1732-6729
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of this study was to examine the impact of rubric use on prospective teachers’ academic achievement and project performance in Turkey. This quasi-experimental study employed pretest, posttest, and retention tests for sixtyfour selected prospective teachers in a foreign languages department at a public university. Participants were divided into experimental and control groups and then matched according to their pretest scores and GPAs. A total of 33 prospective teachers were assigned to the experimental group and 31 to the control group. Only the experimental group used rubrics while working on their projects. Pretest, posttest and retention test scores revealed that the experimental group had statically significantly higher scores than the control group. Also, the experimental groups’ project assessment scores were statistically higher than those of the control group. These findings showed that rubric use has a positive impact on higher education students’ academic achievement and project performance. Findings suggest that rubrics may be effectively used to enhance prospective teachers` achievement and project performance.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies