Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badania eksperymentalne hamowania hulajnóg napędzanych silnikiem elektrycznym na suchej nawierzchni z kostki brukowej

Tytuł:
Badania eksperymentalne hamowania hulajnóg napędzanych silnikiem elektrycznym na suchej nawierzchni z kostki brukowej
Experimental studies on electro-motor driven scooters braking on dry cobblestone road surfaces
Autorzy:
Tarkowski, Sławomir
Data publikacji:
2024
Wydawca:
Wydawnictwo Instytutu Ekspertyz Sądowych
Tematy:
hulajnogi elektryczne
hamowanie
opóźnienie hamowania
badania eksperymentalne
mikromobilność
lekkie osobiste środki transportu
electric scooter
braking
braking deceleration
experimental studies
micromobility
lightweight personal transportation vehicles
Źródło:
Paragraf na Drodze; 2024, 3; 9-21
1505-3520
2956-3631
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule poruszono zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa ruchu w aspekcie wykorzystania lekkich osobistych środków transportu. Omówiono podstawowe zagadnienia dotyczące regulacji prawnych związanych z mikromobilnością, a także układy odpowiedzialne za hamowanie w hulajnogach elektrycznych. Zasadniczą częścią artykułu jest omówienie badań eksperymentalnych hamowania dwóch wybranych modeli hulajnóg elektrycznych wyposażonych w rożne układy hamulcowe. W badaniach mierzono długość drogi hamowania, a następnie obliczano opóźnienie hamowania.

The aim of the paper is to discuss the issues of safety in the context of the use of lightweight personal transportation vehicles. The main aspects of legal regulations concerning micromobility are introduced together with braking systems implemented in electric scooters. The essential part of the paper is devoted to discussion of the experimental studies on the braking of two models of electric scooters with different braking systems. In the tests first the braking distance was measured and next braking deceleration was calculated.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies