Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zrównoważony rozwój inspiracją dla zmian w edukacji wczesnoszkolnej

Tytuł:
Zrównoważony rozwój inspiracją dla zmian w edukacji wczesnoszkolnej
Autorzy:
Szadzińska, Ewa
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
Tematy:
sustainable development, early school education
zrównoważony rozwój
edukacja wczesnoszkolna
Źródło:
Lubelski Rocznik Pedagogiczny; 2017, 36, 1
0137-6136
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Education has an important role in resolving the problems of the world of today. It critical for students to understand the surrounding world, to possess critical judgement of the situation and to have the ability to create a vision of the world managed with a foundation in sustainable development. School projects on an early education level are being developed in the line with the general change in formal and informal education. The concept of sustainable development determines the present direction of civilizational development. It is an inspiration for change in education. Nowadays, the environmental aspect of sustainable development dominates in Polish formal environmental education, whereas the focus of informal education is put on the social aspects of sustainable development. Early childhood education as well as the content of educational programs in classes from I to III provide satisfactory knowledge of sustainable development issues. Nevertheless education requires decisive change, especially in setting goals, selecting learning and teaching methods as well as ensuring proper teaching conditions.

Edukacja spełnia ważne funkcje w przygotowaniu ludzi do rozwiązania globalnych problemów. Uczniowie w toku edukacji nabywają wiedzę i umiejętności, aby lepiej rozumieć otaczający ich świat, krytycznie oceniać zjawiska, procesy zachodzące w tym świecie oraz rozwijają zdolności potrzebne do tworzenia wizji świata. Projekty edukacji wczesnoszkolnej są tworzone zgodnie z ogólnym kierunkiem zmian edukacji formalnej i edukacji nieformalnej. Idea zrównoważonego rozwoju wyznacza główny kierunek rozwoju i inspiruje zmiany w edukacji. Obecnie w Polsce dominuje aspekt ekologiczny zrównoważonego rozwoju w formalnej edukacji środowiskowej/ekologicznej. Natomiast w edukacji nieformalnej zwraca się uwagę przede wszystkim na społeczny aspekt zrównoważonego rozwoju, nazwany edukacją globalną. Programy wczesnej edukacji w klasach I–III zawierają treści ważne w edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju. Zdecydowanych zmian wymagają wybór i układ celów, dobór metod uczenia się i nauczania oraz zapewnianie odpowiednich warunków do sfinalizowania procesu.  

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies