Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Godard, Shaw, Mikami. Perspektywy widzenia

Tytuł:
Godard, Shaw, Mikami. Perspektywy widzenia
Godard, Shaw and Mikami: The Prospects of Vision
Autorzy:
Kluszczyński, Ryszard W.
Data publikacji:
2001
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Instytut Sztuki PAN
Tematy:
Jean-Luc Godard
Jeffrey Shaw
Seiko Mikami
Źródło:
Kwartalnik Filmowy; 2001, 35-36; 93-100
0452-9502
2719-2725
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Najistotniejszą zmianą w transformacji sztuk audiowizualnych jest zastosowanie technologii cyfrowej i wynikająca z tego zmiana relacji między widzem a obrazem. Na przykładzie trzech filmów powstałych w drugiej połowie ubiegłego wieku Kluszczyński próbuje prześledzić i zinterpretować proces transformacji oraz status widza jako odbiorcy dzieła sztuki filmowej.

The most essential change in the transformation of audiovisual arts is the application of digital technology and the ensuing shift of a relation between the viewer and image. Giving the examples of three films made in the second half of the past century, Kluszczyński tries to trace and interpret a process of the transformation, and the status of the viewer as a receiver of a cinematic work of art.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies