Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

To Punish or Educate? Female Students of Law and Resocialization on the Corruption of Minors

Tytuł:
To Punish or Educate? Female Students of Law and Resocialization on the Corruption of Minors
Karać czy wychowywać? Studentki prawa i resocjalizacji wobec demoralizacji nieletnich
Autorzy:
Szczepaniak, Aleksandra
Data publikacji:
2024
Wydawca:
Akademia Ignatianum w Krakowie
Tematy:
law
resocialization
juvenile
moral
corruption of minors
prawo
resocjalizacja
nieletni
moralność
demoralizacja
Źródło:
Studia Paedagogica Ignatiana; 2024, 27, 1; 201-222 (eng); 203-224 (pol)
2450-5358
2450-5366
Język:
wiele języków
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest prezentacja ocen formułowanych przez studentki prawa i pedagogiki resocjalizacyjnej wobec hipotetycznych sytuacji odnoszących się do różnych aspektów związanych z nieletnimi sprawcami czynów zabronionych. W badaniach zastosowano metodę vignette. Objęto nimi 96 studentek. Studentki oceniały sześć epizodów przedstawiających hipotetyczne sytuacje, w których ukazana została demoralizacja nieletnich. Okazuje się, że studentki prawa nieznacznie częściej formułowały oceny, które pokrywają się z literą prawa, podczas gdy w ocenach studentek pedagogiki widać było elastyczność, która wyraża się w tym, że były one bardziej skłonne do dawania „drugiej szansy” nieletnim sprawcom czynów zabronionych.

The purpose of the article is to present the opinions of female students of law and resocialization pedagogy regarding hypothetical situations involving juvenile offenders. The study used “the vignette method.” Ninety-six female students were included. They evaluated six episodes depicting hypothetical situations in which the corruption of minors was shown. It turns out that the female law students were slightly more likely to formulate assessments that correspond to the letter of the law, while the assessments of female pedagogy students showed their flexibility, which was expressed in the fact that they were more willing to give “a second chance” to juvenile offenders.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies