Tytuł pozycji:
Komunikacja w dobie koronawirusa szansą dla marki na nawiązanie bliskich relacji z otoczeniem. Studium przypadku komunikacji marki 4F z konsumentami w pierwszej fazie pandemii COVID-19
- Tytuł:
-
Komunikacja w dobie koronawirusa szansą dla marki na nawiązanie bliskich relacji z otoczeniem. Studium przypadku komunikacji marki 4F z konsumentami w pierwszej fazie pandemii COVID-19
The 4F Brand Communication With the Consumers in the First Phase of COVID-19 Pandemic
- Autorzy:
-
Żuchniewicz, Malwina
- Data publikacji:
-
2021
- Wydawca:
-
Uniwersytet Jagielloński. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
- Tematy:
-
Coronavirus
communication
crisis
relationship building
PR
- Źródło:
-
Zarządzanie Mediami; 2021, 9, 4; 723-733
2353-5938
2354-0214
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of the analysis presented in the article is to confirm the thesis that the time of the coronavirus pandemic was an opportunity for brands to establish close relations with the environment. The brands showed their non-commercial sense of existence and organized or supported the CSR campaign, which positively influenced their image. A positive example of communication activities carried out by the 4F brand was analyzed in the article. The author analyzed the content of the Facebook profile of the 4F brand in the period from March 14 to May 4, the time when stationary stores were closed by ordinance of the Minister. The analysis of comments under Facebook posts showed that the activities carried out had a positive impact on the brand’s reception and involved its surroundings in aid campaigns. Therefore, the thesis proved to be true.