Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Determinanty zachowań zakupowych w handlu detalicznym wobec produktów ekologicznych

Tytuł:
Determinanty zachowań zakupowych w handlu detalicznym wobec produktów ekologicznych
Determinants of purchasing behaviour in the retail sector towards ecological products
Autorzy:
Komor, Marcin
Data publikacji:
2024-07-31
Wydawca:
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
Tematy:
produkty ekologiczne
zachowania zakupowe
handel detaliczny
ochrona środowiska
miejsca zakupu produktów ekologicznych
ecological products
purchasing behaviour
retail trade
environmental protection
places to buy ecological products
Źródło:
Marketing i Rynek; 2024, 7; 3-13
1231-7853
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W publikacji podjęto rozważania dotyczące stosunku polskich konsumentów do ochrony środowiska oraz ich zachowań zakupowych wobec produktów ekologicznych. Celem artykułu jest identyfikacja zachowań zakupowych konsumentów wobec produktów ekologicznych i ochrony środowiska, miejsc zakupu tych produktów, jak również determinant zakupu produktów ekologicznych. W części teoretycznej omówiono zagadnienia związane z tym zjawiskiem gospodarczym. Część o charakterze badawczym oparto na badaniach empirycznych przeprowadzonych metodą CAWI. Sformułowano cztery hipotezy badawcze. W celu ich weryfikacji posłużono się analizami statystycznymi, tj. analizą deskryptywną oraz testem Kruskala–Wallisa i zgodności chi-kwadrat. Wyniki badania wskazały, że występuje zróżnicowanie między grupami wiekowymi dotyczące stosunku respondentów do ochrony środowiska i niektórych determinant przy zakupie produktów ekologicznych. Ponadto zidentyfikowano przyczyny zakupu produktów ekologicznych oraz miejsca zakupu tych produktów przez konsumentów. Końcowa część artykułu zawiera ograniczenia badawcze i implikacje dla biznesu.

The publication examines the attitude of Polish consumers towards environmental protection and their purchasing behaviour towards ecological products. The aim of the article is to identify the purchasing behaviour of consumers regarding ecological products, the choice of points of purchase, as well as the determinants of the purchase of ecological products. The theoretical part discusses issues related to the phenomenon under study. The research part is based on empirical research conducted using the CAWI method. The four research hypotheses were formulated. In order to verify them, statistical analyses were used, i.e. descriptive analyses, the Kruskal–Wallis test and the chi-squared conformity test. The survey results demonstrated that there are differences between age groups regarding the respondents' approach to environmental protection and some determinants when purchasing ecological products. Additionally, the rationale behind purchasing ecological products and points of sale in which consumers purchase the said products were identified. The final part of the paper presents research limitations and business implications.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies