Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Teatr Dramatyczny im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku w opiniach odbiorców kultury

Tytuł:
Teatr Dramatyczny im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku w opiniach odbiorców kultury
The Aleksander Wegierko Drama Theater in Bialystok in the Opinions of Recipients of Culture
Autorzy:
Zaniewska, Martyna Faustyna
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Uniwersytet Jagielloński. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Tematy:
teatr
widzowie
kultura
promocja
theater
audience
culture
promotion
Źródło:
Zarządzanie w Kulturze; 2019, 20, 3; 411-430
2084-3976
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The Aleksander Wegierko Drama Theater in Bialystok is one of the oldest and largest cultural institutions in Bialystok. The offer of local institutions allows theater enthusiasts to choose from a variety of proposals. How to reach viewers? How to encourage them to come exactly to the Drama Theater? Until 2012, the research on consumer preferences was not conducted in this institution. Almost seven years ago, in cooperation with the Institute of Sociology of the University of Bialystok and the “SocLab” Foundation, the study was carried out and the report “Diagnosis of participation in culture in the Podlasie Voivodship” was create. The aim of the whole project was to learn about the cultural needs of the inhabitants of the Podlasie region, as well as their opinions on artistic activity and the image of cultural institutions. After six years – in 2018 – the theater staff decided to ask the viewers again to share their opinions about the institution. In May last year, a study entitled “Theater in the opinions of theviewers” was conducted. Thanks to all the information, the institution managed to find out how audience rate it’s offer, what are the expectations regarding future repertoire proposals, as well as from what communication channels viewers obtain information about the operations of the institution. The article aims to describe the most important research results also it presents the distribution channels used to inform about the offer of the Drama Theater. 

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies