Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Les apprenants polonophones du français et la phonétique : représentations et auto-évaluation

Tytuł:
Les apprenants polonophones du français et la phonétique : représentations et auto-évaluation
Polish students learning French phonetics: comparing teacher and self-assessment perspectives
Autorzy:
Kotuła, Krzysztof
Collinet, Françoise
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Uniwersytet Jagielloński. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Tematy:
French second language learning
explicit phonetic instruction
L2 pronunciation
attitudes
beliefs
Źródło:
Romanica Cracoviensia; 2019, 19, 4; 217-233
1732-8705
2084-3917
Język:
francuski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The goal of the research was to determine whether learners of French are able to accurately assess the quality of their pronunciation. Study participants were Polish students of Applied Linguistics (n = 25). Participants were asked to complete a questionnaire containing items related to their beliefs about pronunciation, as well as to self-evaluate their pronunciation. Four basic components were taken into consideration: sounds, intonation, accentuation and liaisons. Next, the subjects were recorded while reading a text. Immediately after the completion of the recording, they were asked to assess one more time the quality of their pronunciation. The recordings were then submitted to three judges (experienced French teachers). Statistical analysis of the data showed that students tended to perceive their abilities in a less favourable light immediately after the recording. This decrease was found to be in concordance with the scores attributed by the judges, proving that students are able to correctly evaluate the quality of their pronunciation, but also that the context of self-assessment is a crucial factor. 

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies