Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

„Brzoza” – filmowy „Gesamtkunstwerk” Ante Babai

Tytuł:
„Brzoza” – filmowy „Gesamtkunstwerk” Ante Babai
The Birch Tree – Ante Babaja’s film Gesamtkunstwerk
Autorzy:
Pająk, Patrycjusz
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
Babaja
Croatian film
Gesamtkunstwerk
naturalism
modernism
Źródło:
Poznańskie Studia Slawistyczne; 2012, 2
2084-3011
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The  Birch  Tree  (1967),  directed  by  Ante  Babaja,  is  one  of  the  most outstanding  achievements of Croatian film modernism. It touches on the problem of rural life, which is unusual for film modernism. The work is inspired by Slavko  Kolar’s rural prose, naive paintings by artists  from Hlebine  and  north  Croatian  folk  rites  and  songs.  In  this film,  Babaja  presents a naturalistic interpretation of rural existence, where the human spirit is stifled by dull material  and  inert  nature. The  Birch  Tree  is  also  an  example  of  a  film  Gesamtkunstwerk  that combines not only the elements of various arts (painting, literature, music, theatre), but also two historical-cultural models of artistic creation: the modernist and the folk.

The  Birch  Tree  (1967),  directed  by  Ante  Babaja,  is  one  of  the  most outstanding  achievements of Croatian film modernism. It touches on the problem of rural life, which is unusual for film modernism. The work is inspired by Slavko  Kolar’s rural prose, naive paintings by artists  from Hlebine  and  north  Croatian  folk  rites  and  songs.  In  this film,  Babaja  presents a naturalistic interpretation of rural existence, where the human spirit is stifled by dull material  and  inert  nature. The  Birch  Tree  is  also  an  example  of  a  film  Gesamtkunstwerk  that combines not only the elements of various arts (painting, literature, music, theatre), but also two historical-cultural models of artistic creation: the modernist and the folk. 

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies