Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rozwój dziecięcych teorii umysłu a płeć i kompetencja komunikacyjna

Tytuł:
Rozwój dziecięcych teorii umysłu a płeć i kompetencja komunikacyjna
Autorzy:
Radomska, Anna
Horodziejczyk, Danuta
Data publikacji:
2006
Wydawca:
Uniwersytet Jagielloński. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Źródło:
Psychologia Rozwojowa; 2006, 11, 2
1895-6297
2084-3879
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Children’s theories of mind development in relation to gender and communicative competenceThe aim of the research was the analysis of: (1) related to gender differences in the acquisition of theory of mind (TOM) and the level of communicative competence; (2) the relation between communicative competence and theory of mind and (3) identifinig the role of gender in the relation between communicative competence and TOM acquisition among preschoolers. 42 children at the age of 4 participated in the research. Two tasks were used for TOM diagnosis – Unexpected Transfer Test created by Heinz Wimmer and Josef Perner (1983; in: Astington, Jenkins, 1995) and Deceptive Box Test developed by J. Perner, Susan R. Leekam and H. Wimmer (1987), as well as one method for investigating the level of communicative competence – The Scale for Testing Communicative Competence introduced by Maria Kielar-Turska, Maria Ligęza and Marta Białecka-Pikul (Kielar-Turska, 1994). The results indicate that there are no differences in communicative competence and mindreading abilities between 4-year-old girls and boys. However the findings suggest the greater role of communicative skills in TOM acquisition among boys than girls.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies