Tytuł pozycji:
Analysis of non-response causality in labor market surveys
- Tytuł:
-
Analysis of non-response causality in labor market surveys
- Autorzy:
-
Bednarski, Tadeusz
Borowicz, Filip
- Data publikacji:
-
2010
- Wydawca:
-
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Źródło:
-
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica; 2010, 235
0208-6018
2353-7663
- Język:
-
nieokreślony
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Absencja respondentów w ankietowych badaniach rynku pracy może mieć wpływ na ob-
ciążoność estymacji rozkładu czasu poszukiwania pracy przez osoby bezrobotne. Brak kontaktu
z ankietowanym może być skutkiem jego zatrudnienia przed przeprowadzeniem badania i jest to
tzw. przyczynowy efekt absencji. W nawiązaniu do wyników przedstawionych przez van den
Berga i innych (2006) proponowana jest prosta metoda umożliwiająca identyfikację efektu przy-
czynowego absencji respondentów.