Tytuł pozycji:
Zróżnicowanie preferencji i zachowań konsumentów owoców i ich przetworów w zależności od wieku oraz dochodów
- Tytuł:
-
Zróżnicowanie preferencji i zachowań konsumentów owoców i ich przetworów w zależności od wieku oraz dochodów
Differentiation of preferences and attitudes of consumers of fruit and their products depending on age and income
- Autorzy:
-
Jader, K.
- Data publikacji:
-
2017
- Wydawca:
-
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
- Źródło:
-
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2017, 19, 4
1508-3535
2450-7296
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem opracowania jest określenie wpływu wieku oraz dochodów konsumentów na preferencje
i zachowania. Materiał do analizy stanowiły dane pierwotne pochodzące z badań ankietowych przeprowadzonych
wśród 300 osób robiących zakupy w punktach sprzedaży detalicznej w Poznaniu. Zarówno wiek,
jak i dochody różnicowały preferencje i zachowania konsumentów owoców. Częstotliwość spożycia tych
produktów zwiększała się wraz ze wzrostem zamożności, a jeśli chodzi o wiek, najczęściej konsumowały
takie produkty osoby najstarsze i w średnim wieku. Konsumenci spożywali owoce głównie ze względu na
ich walory zdrowotne, a osoby najstarsze oraz osiągające najniższe dochody często kierowały się również
ceną. Wszystkie osoby, bez względu na różnicujące je cechy zaopatrywały się w owoce najczęściej w hipermarketach,
jednak najbardziej te punkty sprzedaży preferowały osoby najstarsze i o najniższych dochodach.
Najmłodsi i najzamożniejsi konsumenci chętniej niż inni wybierali sklepy spożywcze.
The aim of the study was to determine the influence of characteristics such as age and income on the
preferences and behaviors of fruit consumers. The analysis was based on primary data from a survey,
conducted among 300 people, who were shopping in Poznań. Age and income differentiated the preferences
and behavior of fruit consumers. The frequency of consumption of these products increased with the
increase of income. The most consumption was found in the oldest and middle-aged. Consumers consumed
fruit mainly because of their health benefits, and the oldest group and the people with lowest income paid
also often attention to the price. The consumers, regardless of their distinguishing characteristics, bought
most often fruit in hypermarkets. The youngest and wealthiest consumers liked more than other groups
to buy fruit in groceries.