Tytuł pozycji:
Przyczyny spadku spożycia marchwi i cebuli w gospodarstwach domowych w opinii konsumentów
- Tytuł:
-
Przyczyny spadku spożycia marchwi i cebuli w gospodarstwach domowych w opinii konsumentów
The reasons of decrease of carrot and onion consumpion in the households in opinion of consumers
- Autorzy:
-
Zmarlicki, K.
Brzozowski, P.
Paszko, D.
- Data publikacji:
-
2016
- Wydawca:
-
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
- Źródło:
-
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2016, 18, 5
1508-3535
2450-7296
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem opracowania jest określenie przyczyn spadku spożycia marchwi i cebuli. W Polsce od
kilkunastu lat obniża się spożycie warzyw. Jest ono zauważalne szczególnie w przypadku takich gatunków,
jak marchew i cebula. Przedstawiono wyniki 434 badań ankietowych dotyczących najczęstszych przyczyn
ograniczania zakupów marchwi i cebuli w pięciu punktach sprzedaży detalicznej w Skierniewicach i w Lublinie
w 2015 roku. W przypadku marchwi ankietowani najczęściej wskazywali trudności w przygotowaniu
jej do spożycia, natomiast w przypadku cebuli niechęć do jej obierania.
The study on reasons limiting sales of carrot and onion as a fresh vegetables was carried on at 5 retail
points in two locations in Skierniewice and in Lublin both in Poland. Five age group customers (total 434)
were questioned at groceries shops. As a main factor limiting sales of carrot and onion should be considered
the need of peeling and preparing both vegetables before their consumption. It was important for 43,5%
purchasers of carrot and for 50,0% purchasers of onion. The other reasons turned out to be fairly less
important. As a good solution for sales increase could be the offer of both vegetables ready for immediate
consumption for example for carrot as a Baby carrot. The residues and low quality of these vegetables were
not important for the questioned consumers. It means that the products in the retail were of good quality.