Tytuł pozycji:
Pozycjonowanie krajów UE na międzynarodowym rynku produktów mięsnych
- Tytuł:
-
Pozycjonowanie krajów UE na międzynarodowym rynku produktów mięsnych
Positioning of the EU countries on international market of meat products
- Autorzy:
-
Strojny, J.
- Data publikacji:
-
2009
- Wydawca:
-
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
- Źródło:
-
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2009, 11, 3
1508-3535
2450-7296
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Skoncentrowano się na próbie dokonania szacunku ilościowego międzynarodowej pozycji konkurencyjnej sektorów mięsnych krajów UE. Konkurencyjność międzynarodowa jest zjawiskiem trudno definiowalnym, ma charakter wielowymiarowy oraz dynamiczny. Efektywność jest podstawowym sposobem rywalizacji konkurencyjnej . Długofalowo znajduje to odzwierciedlenie w zmianach pozycji na rynku międzynarodowym, co uzasadnia wykorzystanie tej kategorii do oceny międzynarodowej pozycji konkurencyjnej. W badaniu podjęto także próbę określenia przyszłego kształtu relacji konkurencyjnych sektora.
International competitiveness is a phenomenon hard to define, of both multidimensional and dynamic character. Problems with the location of the issue within the economics ’ theory are reflected in incomplete effectiveness of the measurement. The basic method of the competitive rivalry is the functioning efficiency. Therefore, the utilization of this conception for the evaluation of international competitive position is justified.
The study exemplifies an application of the multidimensional comparative analysis aiming at quantification of the of international competitive position of the meat industry in EU with an assessment of the competitiveness levels equalization between countries.