Tytuł pozycji:
Środki i programy wspierające podnoszenie wykształcenia ludności wiejskiej w Polsce
- Tytuł:
-
Środki i programy wspierające podnoszenie wykształcenia ludności wiejskiej w Polsce
Funds and programs for supporting education in rural areas in Poland
- Autorzy:
-
Kondratowicz-Pozorska, J.
- Data publikacji:
-
2017
- Wydawca:
-
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
- Źródło:
-
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2017, 19, 5
1508-3535
2450-7296
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem pracy jest przedstawienie różnych form wsparcia i towarzyszących im źródeł finansowania,
które przeznaczone były na edukację i kształcenie ludności wiejskiej w latach 2002-2016 oraz
określenie efektów tych działań. Dokonano przeglądu licznych polityk i programów unijnych (w tym
krajowych) oraz ofert różnych fundacji działających na rzecz ludności wiejskiej. Przestudiowano obszerną
literaturę przedmiotu, empiryczne materiały i opracowania instytucji unijnych i krajowych, a także
przeanalizowano programy wspierające ekonomiczno-społeczny rozwój obszarów wiejskich w Polsce.
Dane niezbędne do napisania pracy pochodziły również od takich instytucji badawczo-naukowych, jak
IRWiR, IERiGŻ oraz z dostępnych opracowań GUS i The World Bank.
The aim of this paper is to present the different forms of support and the accompanying them sources of
funding which were allocated for the education and development of the rural population between 2002 and
2016 and define the effects of these activities. A number of the EU policies, programs (including national
ones), offers of various foundations for the rural population have been reviewed. Scientific literature,
empirical materials and description of the EU and national institutions have been studied, as well as
programs supporting the economic and social development of rural areas in Poland. The data required
to write the article come from research institutions such as IRWiR, IERiGŻ and available GUS’s and The
World Bank’s publications.