Tytuł pozycji:
Innowacje produktowe na rynku słodyczy – oczekiwania konsumentów a poziom akceptacji nowości
- Tytuł:
-
Innowacje produktowe na rynku słodyczy – oczekiwania konsumentów a poziom akceptacji nowości
Product innovation at the confectionery market – consumers expectations and the level of acceptance of new products
- Autorzy:
-
Kosicka-Gebska, M.
Tul-Krzyszczuk, A.
Jezewska-Zychowicz, M.
Jeznach, M.
- Data publikacji:
-
2011
- Wydawca:
-
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
- Źródło:
-
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2011, 13, 2
1508-3535
2450-7296
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedstawiono wyniki ilościowych i jakościowych badań własnych pokazujących oczekiwania i preferencje konsumentów wobec wprowadzania innowacji produktowych na rynku słodyczy. Badanie zrealizowano w ramach projektu EUREKA - Zachowania konsumentów wobec innowacyjnych wyrobów czekoladowych.
Sweets market for many years is a booming segment of the food products. Causes of healthy confectionery market can be explained by habituation of both children and adult consumers for their consumption, which is associated with attachment to the sweet taste and the habits acąuired in the family home. Consumers are increasingly turning to sweet products when they need a ąuick snack, hungry or want to improve their mood. Sweet manufacturers wanting to meet the changing needs of consumers, they must undergo innovation activities consisting in changing production technology, taste and packaging. Subjects participating ąuantitative research and focus group interview pledged their support to innovation in food, including sweets. Examples of innovation in the confectionery sweets may be functional, fortified with vitamins andmicroelements, or chocolate with filling derivedfromplants grown organically.