Tytuł pozycji:
Zmiany w podejściu do edukacji mieszkańców obszarów wiejskich jako skutek integracji z Unią Europejską
- Tytuł:
-
Zmiany w podejściu do edukacji mieszkańców obszarów wiejskich jako skutek integracji z Unią Europejską
Changes in the approach of residents of rural areas towards education, as a result of the European Union integration
- Autorzy:
-
Sikorska, D.
Wielewska, I.
- Data publikacji:
-
2013
- Wydawca:
-
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
- Źródło:
-
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2013, 15, 6
1508-3535
2450-7296
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedstawiono zmiany w podejściu do edukacji mieszkańców obszarów wiejskich jako skutku
integracji z Unią Europejską. Populację badawczą stanowiło 214 nauczycieli mieszkających i pracujących na
obszarach wiejskich województw: pomorskiego i zachodniopomorskiego. Mieszkańcy obszarów wiejskich są
w większym stopniu niż mieszkańcy miast narażeni na trudności w swojej edukacyjnej karierze. Konieczne
stało się wyrównywanie szans edukacyjnych tego środowiska oraz wspomaganie oddolnych inicjatyw edukacyjnych.
Unia Europejska w ramach Programu Operacyjnego „Kapitał Ludzki” dofinansowuje różnego
rodzaju projekty. W latach 2007-2013 w dyspozycji kompetentnych organów było 369,8 mln euro na ten cel.
Education of the residents of rural areas leaves a lot to be desired. This applies not only to the level of
education, but also its accessibility for children, teenagers and adults. The situation improved slightly when
Poland joined the EU structures. The European funds are to encourage the rural residents to self-organize and
undertake invention-filled actions for the improvement of the educational offer in rural areas. As a result, the
differences in accessibility to education between the city and the country should diminish. Additional language,
IT or sports courses and activities should be organized at schools. The state should support financially the rural
schools and assign more funds for extra-curricular activities which enhance and expand knowledge and skills.