Tytuł pozycji:
Opinie konsumentów na temat marek własnych sieci handlowych działających na polskim rynku
- Tytuł:
-
Opinie konsumentów na temat marek własnych sieci handlowych działających na polskim rynku
Consumer opinion to the products of its private label trade network operating on the Polish market
- Autorzy:
-
Rybowska, A.
- Data publikacji:
-
2014
- Wydawca:
-
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
- Źródło:
-
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2014, 16, 4
1508-3535
2450-7296
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W ostatnich latach odnotowuje się dynamiczny wzrost udziału marek własnych w rynku. Przeprowadzone
wśród trójmiejskich konsumentów badania ankietowe wskazują, że produkty marek sieci handlowych
cieszą się wśród nich coraz lepszą opinią i większym zainteresowaniem. Badani zwracali uwagę
na niską cenę produktu i dobrą ich jakość. Barierami były mała dostępność placówek sieci handlowych
i złe umieszczenie produktów na półkach sklepowych. Najpopularniejsze były marki własne oferowane
przez Biedronkę, Lidl i Tesco. Marki własne stanowiły alternatywę dla rozwoju małych firm krajowych,
promowania rodzimych producentów i produktów.
In recent years there has been a dynamic growth in the share of private labels in the market. Survey
which was carried out by direct questionnaire among the Tri-City consumers shows that these products
enjoy growing reputation and are more popular. Respondents point to the low price of the product and good
quality. The barriers are accessibility of markets and bad placement of products on the shelves. The most
popular private labels are these offered by Biedronka, Lidl and Tesco. Private labels are an alternative for
the development of small domestic companies, promotion of local producers and products.