Tytuł pozycji:
Wybrane zachowania konsumentów na rynku warzyw na przykładzie województwa mazowieckiego
- Tytuł:
-
Wybrane zachowania konsumentów na rynku warzyw na przykładzie województwa mazowieckiego
Selected consumer behavior on the vegetable market on the example of Mazovia province
- Autorzy:
-
Rosa, R.
Ginter, A.
Kosterna-Kelle, E.
Franczuk, J.
Zaniewicz-Bajkowska, A.
- Data publikacji:
-
2016
- Wydawca:
-
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
- Źródło:
-
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2016, 18, 2
1508-3535
2450-7296
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem pracy jest przedstawienie sposobów pozyskiwania warzyw przez gospodarstwa domowe
zlokalizowane w województwie mazowieckim. Ukazano jak często konsumenci warzyw wybierają dane
miejsca zakupu warzyw, jakie preferują gatunki warzyw oraz co jest głównym czynnikiem decydującym
o ich zakupie. Podstawowym narzędziem badawczym był kwestionariusz ankiety przeprowadzony w 466
gospodarstwach domowych w 2015 roku na obszarze województwa mazowieckiego. Dobór gospodarstw
do badań był losowy. Najliczniej wybieranym miejscem zakupu warzyw, zarówno przez kobiety, jak i
mężczyzn było targowisko. Bardzo ważnym miejscem pozyskiwania warzyw był także sklep z warzywami.
Zdecydowana większość respondentów wybierała warzywa pochodzenia krajowego, ale dla co najmniej
drugiej osoby było bez znaczenia czy warzywa pochodzą z upraw ekologicznych czy konwencjonalnych.
The aim of the study is to analyze ways of obtaining vegetables by households located in the Mazovia
Province. The article also shows how often consumers of vegetables choose the places to buy them, which
vegetable species they are prefer and what is the main factor deciding to purchase them. The main research
tool was a survey conducted in 466 households in 2015 in the Mazovia region. Selection of households for
study was random. Most frequently selected place of purchase of vegetables, both by women and men, it
was market. A very important place for obtaining vegetables was also greengrocer. The vast majority of
respondents chose vegetables of domestic origin, but at least for the second person did not matter whether
the vegetables are from organic or conventional cultivation.