Tytuł pozycji:
Wykorzystanie koncepcji marketingowej do wzmocnienia pozycji konkurencyjnej gmin w regionach peryferyjnych
- Tytuł:
-
Wykorzystanie koncepcji marketingowej do wzmocnienia pozycji konkurencyjnej gmin w regionach peryferyjnych
Application of marketing concept to strengthen county competitive position in peripheral regions
- Autorzy:
-
Adamowicz, M.
Janulewicz, P.
- Data publikacji:
-
2012
- Wydawca:
-
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
- Źródło:
-
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2012, 14, 4
1508-3535
2450-7296
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zaprezentowano model wdrożenia koncepcji marketingowej w gminie oraz wybrane wyniki badań
przeprowadzone na terenie województwa lubelskiego. Opracowanie wskazuje cele jakie pełni marketing w gminie,
potrzeby ludności oraz zagrożenia dla działań marketingowych dostrzegane z punktu widzenia pracowników jednostek
terytorialnych z uwzględnieniem poziomu konkurencyjności reprezentowanego przez daną jednostkę. Wdrażając
koncepcję marketingową gminy, władze samorządowe mogą niejednokrotnie napotkać bariery, wśród których najczęściej
wymienianymi są: bariery finansowe, prawne, administracyjne oraz społeczne.
This paper presents the model of marketing concept implementation at a county level and selected research results
conducted in Lublin voivodship. The study identifies the role of marketing in a county as a territory, residents’ needs
and threats to the marketing strategy as expressed by municipal government officers taking into the consideration
the county competitive position.