Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Strategic Thinking in Marketing

Tytuł:
Strategic Thinking in Marketing
Myślenie strategiczne w marketingu
Autorzy:
Alewell, Karl
Data publikacji:
1988
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Źródło:
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica; 1988, 85
0208-6018
2353-7663
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest ukazanie znaczenia strategii marketingowej oraz trudności jej formułowania przez przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej. Autor definiuje koncepcję marketingu i ukazuje jej ewolucję w formie trójetapowego modelu. Opracowanie strategii wymaga orientacji przedsiębiorstwa na przyszłość i dominacji myślenia długookresowego. Pociąga to za sobą objęcie planowaniem coraz to nowych dziedzin działalności przedsiębiorstwa oraz uwzględnienie różnych aspektów jego otoczenia (także pozarynkowego). Strategia marketingowa służy nie tylko dostosowaniu się przedsiębiorstwa do przyszłego popytu, lecz również pozwala kształtować rozwój struktury rynku. Wymaga to prowadzenia szerokiej analizy rynku, dotyczące j m. in . przedsiębiorstw konkurencyjnych oraz ich udziału na rynku. Analiza ta obejmuje również profile percepcji produktu, krzywe kosztów oraz metodę portfolio. Wybór strategii kanałów rynku autor uważa za kluczowe decyzje o przedsiębiorstwie, podkreślając konkurencyjność różnych kanałów rynku. Wobec stosowanych dotychczas metod analizy rynku, opierających się na wskaźnikach udziału przedsiębiorstw na rynku oraz stopy wzrostu obrotów, autor wyraża sceptycyzm. Uważa je za zbyt uproszczone, nie oddające złożoności sytuacji rynkowej. Metody te winny być uzupełnione w przyszłości o informacje dotyczące otoczenia wewnętrznego i zewnętrznego przedsiębiorstwa.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies