Tytuł pozycji:
Fräulein Elses Begehren: Kolorierungen von Emotionen in Arthur Schnitzlers Novelle und in Manuele Fiors Comic
- Tytuł:
-
Fräulein Elses Begehren: Kolorierungen von Emotionen in Arthur Schnitzlers Novelle und in Manuele Fiors Comic
Fräulein Else’s Desire: Colorations of Emotions in the Novella by Arthur Schnitzler and the Graphic Novel by Manuele Fior
- Autorzy:
-
Tacke, Alexandra
- Data publikacji:
-
2015-07-04
- Wydawca:
-
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
- Tematy:
-
Arthur Schnitzler
Fräulein Else
Nakedness
Music
Manuele Fior
Comic
- Źródło:
-
Studia Germanica Posnaniensia; 2015, 36; 139-158
0137-2467
- Język:
-
niemiecki
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The following article compares the representation of nakedness in the novella Fräulein Else (1924) by Arthur Schnitzler and in the Graphic Novel Fräulein Else (2009) by Manuele Fior. While Schnitzler is inserting parts of the musical score Carnaval by Robert Schumann at that point of the text, when Fräu-lein Else is showing herself naked publically, and thus refuses to give more details, Fior cites in his Comic adaption the famous painting Nuda Veritas by Gustav Klimt, which was scandalized at its time. Slight changes are made also at the ending: while Schnitzler refers to the Orpheus-Eurydike-Myth, Fior compares the interior monologue of Fräulein Else to the myth of Echo.