Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Polityka medialna w Katalonii i Kraju Basków jako narzędzie rozwoju tożsamości regionalnych

Tytuł:
Polityka medialna w Katalonii i Kraju Basków jako narzędzie rozwoju tożsamości regionalnych
Media policy in Catalonia and the Basque Country as an instrument for the development of regional identities
Autorzy:
Głuszek-Szafraniec, Dagmara
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Uniwersytet w Białymstoku. Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Tematy:
tożsamość regionalna
media regionalne
polityka medialna
Kraj Basków
Katalonia
regional identity
regional media
media policy
basque country
catalonia
Źródło:
Pogranicze. Studia Społeczne; 2017, 29
1230-2392
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Hiszpania jest państwem składającym się z 17 wspólnot autonomicznych, które posiadają własne kompetencje w dziedzinie polityki wewnętrznej. Niektóre rządy regionalne wykorzystują więc przyznane im narzędzia i środki w celu kształtowania własnych koncepcji budowania społeczeństwa. Od czasu przyznania autonomii władze Katalonii i Kraju Basków rozpoczęły budowę niezależnych systemów komunikacji masowej. Celem artykułu jest przedstawienie, jak media regionalne przez modele zarządzania i system subwencji stały się częścią polityki tożsamościowej regionalnych rządów.

Spain is a state consisting of 17 autonomous communities; each of them has its own competences in the area of internal policy. Thus, some of the regional governments use the tools and the means, granted as a part of their autonomy, to create their own concept of building a society. Since the autonomy is granted to Catalonia and the Basque Country, their local governments started to build their separate systems of mass communication. The aim of the article is to present, how the regional media became a part of a broader identity policy, by applying management models and subvention systems.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies