Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Skutki zagrożeń w transporcie drogowym materiałów niebezpiecznych

Tytuł:
Skutki zagrożeń w transporcie drogowym materiałów niebezpiecznych
The effects of threats in hazardous materials road transport
Autorzy:
Smolnik, P.
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie. Wydawnictwo Uczelniane
Tematy:
materiały niebezpieczne
transport
zagrożenia
hazardous materials
threats
Źródło:
Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Technika, Informatyka, Inżynieria Bezpieczeństwa; 2018, T. 6; 253-264
2300-5343
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Statystyki prowadzone przez Państwową Straż Pożarną oraz Komendę Główną Policji pokazują, że najczęstszym powodem zaistniałych zdarzeń drogowych jest: nieprzestrzeganie zasad bezpieczeństwa drogowego, niedostosowanie prędkości jazdy do panujących na drodze warunków atmosferycznych oraz niedostateczny stopień kwalifikacji obsługi odpowiedzialnej za cały proces transportu. Informacje te mają szczególne znaczenie w transporcie drogowym materiałów niebezpiecznych. W artykule przedstawiono analizę wypadkowości w transporcie drogowym materiałów niebezpiecznych i jej skutki. Dokonano wyszczególnienia wypadkowości w transporcie drogowym w poszczególnych czasookresach oraz w podziale na miejsca zdarzeń drogowych z udziałem samochodów o masie dopuszczalnej powyżej 3,5 t. Przybliżono treść Umowy Europejskiej ADR dotyczącej międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych.

The statistics provided by the State Fire Service and the Police Headquarters show that the most common causes of road traffic incidents are: non-compliance with road safety regulations, driving speed inappropriate for the conditions, and inadequate service qualification. Those information is of particular importance in the road transport of hazardous materials. The article presents the analysis of accident rates in road transport of hazardous materials and their effects. Road accident incidents were identified in particular time periods and broken down into places of road accidents involving cars with a permissible mass of over 3,5 t. The content of the European Agreement on the International Carriage of Dangerous Goods by Road is presented.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies