Tytuł pozycji:
Aspekt społecznej odpowiedzialności w turystyce
W opracowaniu przedstawiono zagadnienie społecznej odpowiedzialności w branży
turystycznej. Podkreślono szczególną rolę interesariuszy – konsumentów/klientów w kreowaniu
zmian na rynku turystycznym. Szczególną uwagę zwrócono na powszechność i popularność
zagadnienia społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju. Celem artykułu
jest przedstawienie dobrych praktyk w turystyce i hotelarstwie jako przykładów budowania
zaufania do konsumentów/klientów oraz realizowania długotrwałej przewagi konkurencyjnej
zgodnej ze strategią zrównoważonego rozwoju.
The paper presents the issue of social responsibility in the tourism industry. It stressed the
special role of stakeholders – consumers / customers in creating changes in the market. Particular attention
was paid to the issues of universality and popularity of social responsibility and sustainable
development. The aim of the article was to present the best practices in the tourism and hotel industry
as examples to build confidence in consumers / customers and to implement the long-term competitive
advantage.