Tytuł pozycji:
Język uwikłany w ponowoczesność
Monografia Język uwikłany w ponowoczesność została oparta na analizie i interpretacji wieloznakowych komunikatów reklamowych, które dotyczą różnych sfer aktywności ludzkiej (m.in. aktywność kulinarna, szeroko rozumiana aktywność komercyjna i konsumpcyjna, aktywność estetyczna skoncentrowana na doskonaleniu wizerunku ponowoczesnego człowieka, a także na upiększaniu i udoskonalaniu najbliższego otoczenia).
W monografii Język uwikłany w ponowoczesność autorki skoncentrowały się na analizie zjawisk językowych, które odzwierciedlają obraz ponowoczesności kreowanej w różnotematycznych, różnostylowych i różnogatunkowych reklamach. Multiznakowe komunikaty reklamowe (stylizowane na teksty kultury) poddane zostały także analizie i interpretacji kulturowej. Językowo-kulturowa analiza reklam pozwala wnioskować, iż ponowoczesność została opanowana przez komercję i konsumpcję, które polegają na (de)tabuizowaniu i deprecjonowaniu wartości uwikłanych w zależności kulturowe, marketingowe, ikoniczne i stylizacyjne.
Wieloaspektowa analiza reprezentatywnego zbioru tekstów reklamowych pozwoliła dostrzec szereg mechanizmów właściwych reklamie ponowoczesnej, stosowanych dla podkreślenia różnorodnych walorów i atutów produktów i usług oferowanych konsumentom.
Podjęty przez autorki temat może być inspiracją do ustawicznych poszukiwań zależności pomiędzy językiem a kulturą oraz językiem wartości.