Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Tabuizowanie starości w reklamach kosmetyków

Tytuł:
Tabuizowanie starości w reklamach kosmetyków
Autorzy:
Bortliczek, Małgorzata
Współwytwórcy:
Uniwersytet Śląski
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
Słowa kluczowe:
tabu
kosmetyki
reklama
starość
językowy obraz świata
Język:
polski
ISBN, ISSN:
20826931
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/12098  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł Tabuizowanie starości w reklamie dotyczy globalnej tendencji do wypierania naturalnych zjawisk – głównie procesu starzenia się – w marketingowy niebyt. Za sprawą intensywnie reklamowanych preparatów kosmetycznych i medycznych oraz usług kosmetycznych i chirurgiczno-plastycznych tematem tabu uczyniono proces starzenia się. Stereotyp starości ulega zatem zmianie, o czym przekonuje próba rekonstrukcji językowego obrazu procesu starzenia się, utrwalanego przez współczesne reklamy. Konsument, ulegając silnej presji reklam, zaspokaja rozliczne potrzeby, kreowane przez przemysł kosmetyczny i farmaceutyczny oraz medycynę estetyczną. Czy robi to po to, aby oszukać naturę, czy po to, aby poczuć się lepiej, mimo upływu lat? Optymistyczne przesłanie rozsądnego ulegania reklamom wydaje się brzmieć: współczesny człowiek, dbając o siebie, podnosi jakość swojego życia.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies