Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Waste in the food chain - theoretical background and practical aspects

Tytuł:
Waste in the food chain - theoretical background and practical aspects
Autorzy:
Polcyn, Jan
Stępień, Sebastian
Współwytwórcy:
Stanislaw Staszic University of Applied Sciences in Pila
Poznań University of Economics and Business
Data publikacji:
2017-05-31
Wydawca:
Faculty of Management, Zajecar, John Naisbitt University, Belgrade
Słowa kluczowe:
reasons
counteraction
waste
food
consumer behaviour
loss
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
9788677475666
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/12379  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Food waste is a problem that is particularly relevant in the twenty-first century. According to the data from the Food Banks every year 1.3 billion tons of food is wasted in the world. This represents a third of the total food production. On the other hand, in sub-Saharan Africa and Asia the scale of waste is much lower and there is a chronic problem of malnutrition or even starvation. At the same time a large part of the population of the EU (including Poles) declare that they are not aware of the situation, do not notice information campaigns and programs that aim to reduce food waste. Struggle with the problem of the twenty-first century should therefore start from the building of attitudes and awareness of individual households and firms engaged in producing and distributing of food. The purpose of this article is to point to the problem of food waste, its causes and manifestations, and to identify possible strategies to combat this phenomenon. The literature review will be supplemented by own research of authors in the field of food wastage in households in Poland. The conclusions from the analysis will be compared with the available data to confirm or reject the universally and widespread opinions on the consumer behavior. Methods used in the work include a critical analysis of the literature and meta-analysis with the elements of deductive reasoning as well as a questionnaire survey of selected group of respondents.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies