Tytuł pozycji:
Kierunki i formy transformacji czytelnictwa w Polsce. Raport z realizacji badania CAWI (panel internetowy, dwie fale).
Badanie dotyczyło przede wszystkim rekonstrukcji doświadczenia respondentów związanego z czytaniem książek i innych rodzajów tekstów, takich jak gazety i czasopisma, reklamy, dłuższe i krótsze teksty internetowe, na dzień przed wypełnieniem ankiety. Dzięki konstrukcji metodologii badania, udział w nim wzięli przede wszystkim intensywni czytelnicy książek, co pozwoliło uzyskać unikalny obraz tej grupy rzadko spotykany w dostępnych publicznie badaniach czytelnictwa. Respondenci odpowiedzieli również na pytania o to, kto z aktorów rynku książki (autorzy, wydawcy, księgarze, dostawcy internetu, czytelnicy, dystrybutorzy i budżet państwa) w ich opinii korzysta, a kto traci na darmowym udostępnianiu książek w internecie.
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego