Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Bezpieczeństwo w edukacji: perspektywa ucznia. Przegląd badań i przepisów prawnych dotyczących agresji w szkole

Tytuł:
Bezpieczeństwo w edukacji: perspektywa ucznia. Przegląd badań i przepisów prawnych dotyczących agresji w szkole
Autorzy:
Dankiewicz, Malwina
Współwytwórcy:
Uniwersytet Jagielloński
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa Publicznego i Indywidualnego „Apeiron” w Krakowie
Słowa kluczowe:
agresja i przemoc w szkole
szkolny program profilaktyczny
bezpieczeństwo w edukacji
prawa ucznia
Język:
polski
ISBN, ISSN:
22994033
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/12663  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono problem bezpieczeństwa w szkole z perspektywy ucznia. Określono zakres zjawiska oraz opisano rodzaje agresji i przemocy, jakich doświadczają uczniowie ze strony swoich rówieśników i nauczycieli. Przedstawione zostały badania psychologiczne i socjologiczne wykazujące generalny trend wzrostowy zachowań agresywnych i przemocy oraz prawa ucznia mające na celu jego ochronę oraz regulujące jego funkcjonowanie w szkole. Wskazano na konieczność systemowych rozwiązań dotyczących radzenia sobie ze zjawiskami agresji i przemocy w szkole oraz potrzebę wprowadzania programów profilaktycznych do szkół.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies