Tytuł pozycji:
Znaczenie osobistych teorii nauczycieli w wychowaniu i kształceniu młodzieży szkolnej
Celem niniejszego artykułu jest ukazanie tego, w jaki sposób osobiste teorie nauczycieli mogą
oddziaływać na to, jak nauczyciele pełnią swoją rolę zawodową, w jaki sposób uczą i wychowują swoich podopiecznych. Z badań wynika, że wiedza osobista nauczycieli może odgrywać nawet większą rolę w praktyce edukacyjnej niż teoria i wiedza wyniesione przez nich z kształcenia akademickiego. Wynika to z kilku względów. Jednym z nich jest to, że osobiste teorie – będące wynikiem np. własnych doświadczeń - są bardziej dostępne i
zrozumiałe dla nauczyciela od wiedzy akademickiej, która wydaje się zbyt abstrakcyjna, aby stosować ją w praktyce szkolnej.
Publikacja została sfinansowana ze środków grantu Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego na projekty młodych naukowców i uczestników studiów doktoranckich na 2017 r. Nr grantu: 538-7300-B634-17.