Tytuł pozycji:
Personal branding na YouTube w USA i Polsce - analiza porównawcza
Kształtowanie marki osobistej przez przedstawicieli młodego pokolenia
w coraz szerszym zakresie odbywa się w oparciu o tzw. nowe technologie
informacyjno-komunikacyjne. W artykule przyjęto następujące cele
o charakterze opisowym i poznawczym: rozpoznanie zakresu pojęcia personal
branding, dokonanie charakterystyki serwisu YouTube jako narzędzia
pozwalającego na kształtowanie marki osobistej, zidentyfikowanie zakresu
wykorzystania serwisu YouTubu przez młodych ludzi w USA i Polsce na
potrzeby kształtowania marki osobistej. Zakresem podmiotowym są polscy
i amerykańscy YouTuberzy (osoby wykorzystujące kanał YouTube
w kształtowaniu marki własnej), zakres przedmiotowy dotyczy sposobów
i zakresów wykorzystania Kanału You Tube w kształtowaniu marki osobistej.
Rozważania zawarte w referacie dotyczą roku 2016 czyli okresu, w którym
przeprowadzono badania bezpośrednie (zakres czasowy). Dla osiągnięcia
założonych celów wykorzystano metodę krytycznej analizy literatury
przedmiotu oraz wyniki badań własnych prowadzonych w omawianej grupie
wiekowej w USA i Polsce, posłużono się również metodą analizy zjawisk oraz
syntezy zebranych wyników.