Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Conditions of Effective Development of Information and Communication Competencies of Teaching Staff of the University

Tytuł:
Conditions of Effective Development of Information and Communication Competencies of Teaching Staff of the University
Autorzy:
Kocharyan, Artur
Współwytwórcy:
Borys Grinchenko Kyiv University
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego Śląskiego
Słowa kluczowe:
ICT competence
quality of higher education
corporate standards
measurement tools
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
ISSN 25436155 (Online)
ISSN 24512583 (Print)
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/14098  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article summarizes the results of the pilot study on the implementation of the model of information and communication competencies of the university teaching staff that was conducted at Borys Grinchenko Kyiv University, Ukraine, and describes the basic stages of the research and the conditions of an effective implementation of the model. The article examines ways of improving the quality of higher education in Ukraine in the context of European quality standards for university educational space. The European standards and guidelines are considered in relation to internal quality assurance. The author examines the model of ICT competencies of teaching and research stuff and describes structural components of this model: motivational target component, organizational and procedural component, contents and operational and technological component, diagnostic and effective components. The article suggests tools to measure the level of educators’ formation in the ICT competence of teaching and research stuff. The tools are considered in accordance with the form activities of teaching and research stuff. The tools are formed in accordance with the recommendations of UNESCO Standards and Quality Assurance in the European Higher Education Area, namely: understanding and awareness of the role of ICT in education, and basic use of ICT tools.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies