Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rewolucja konsumpcyjna i kształtowanie się podmiotu emocjonalnego w perspektywie Norberta Eliasa

Tytuł:
Rewolucja konsumpcyjna i kształtowanie się podmiotu emocjonalnego w perspektywie Norberta Eliasa
Autorzy:
Zalewska, Joanna
Współwytwórcy:
Maria Grzegorzewska University
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Komitet Socjologii PAN, Instytut Studiów Politycznych PAN
Słowa kluczowe:
monopolizacja
socjologia procesu Norberta Eliasa
Norbert Elias's process sociology
consumer revolution
racjonalizacja
monopolization
rewolucja konsumpcyjna
moda
fashion
racjonalizacja emocji
modern hedonism
emotion
nowoczesny hedonizm
rationalization
rationalization of emotions
emocje
Język:
polski
ISBN, ISSN:
00235172
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/14271  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this article is to analyze the interdependence between the processes of forming mass markets and the processes of rationalizing emotion and the shaping of modern hedonism. The author uses the perspective of Norbert Elias’s process sociology, in which the monopolization of resources results in the growth of dependence between all the inhabitants of the territory encompassed by the monopoly, and this is accompanied by a civilizing process, or the rationalization of the behaviours of individuals. The author presents the idea that the integration process at the level of humanity, as survival unit on the platform of the global market and consumption culture, is ongoing. As an example, the author analyzes the first stage in the consumer revolution in Poland after the Second World War, where fashion was shaped on one side by the socialist ideology of progress, and on the other by the romantic ethic present in communications from the West. Individual emotion as a factor guiding behaviour corresponds to the logic of the market, and fashion is the process of mediating between the market and the individual.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies